КВАЛИТЕТ У ОБРАЗОВАЊУ: КОНТРОЛА ИЛИ ПОТРЕБА?

Autori

  • Ивица Радовановић Универзитет у Београду Учитељски факултет
  • Драгана Богавац Универзитет у Београду Учитељски факултет
  • Лидија Гочевић Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факултет у Бијељини

Ključne reči:

ефикасност, систематичност, интеракција, продукција, квалитет, школа, континуитет, перспектива

Apstrakt

Образовање само по себи представља друштвено добро. Дакле, оно повећава друштвену мобилност, омогућава лакшу адаптацију појединца сталним друштвеним промјенама, које са собом носе све бржи напредак науке. Данас, на прагу трећег миленијума, функционисање образовног система далеко је од педагошке ефикасности. Та неефикасност видљива је када се направи анализа у којој мјери се знања и вjештине стечене у школи касније користе.

Које услове морамо обезбиједити? Како побољшати квалитет образовања? Квалитет: контрола или потреба? То су кључна питања, којима се бави овај рад. Предикте проблема могуће је обезбиједити системским приступом финансирања образовања, оптималном мрежом школа, ваљаним курикулумом, обезбјеђењем континуитета (прелазак из једног нивоа у други). Образовање новог миленијума не смijе да карактерише квантитативна експанзија већ квалитативан скок.

Reference

Bernstein, B. (1990). Class, Codes and Control. The Structuring of Pedagogic Discourse, Vol. 4: London.

Crispiani, P. (2010). Il managament nella scuola di qualita. Roma.

Pikering, Dž. (1971). Izazov obrazovanju. Beograd.

Markuze, H. (1989). Čovjek jedne dimenzije. Sarajevo.

Vujević, M. (1991). Antropocentrizam i tehnocentrizam u obrazovanju. Pedagogija, br. 1 – 2. Beograd.

Bogavac, D. (1999). Obrazovanje i vaspitanje kao vrednost. Pedagogija, br.4. Beograd.

Glaser,V. (1994). Kvalitetna škola. Zagreb: Eduka.

Marsh, C.J. (2004). Planning, Management & Ideology, Key Concepts for Understanding Curriculum 2, London, Routledge Falmer.

Goldstein, H., Heath, A. (2000). Educational Standards, Oxford University Press, Oxford.

Lewis, R., Smith D. (1998). Totalni kvalitet u visokom obrazovanju, knjiga II. Beograd: Zavod za izdavanje udžbenika.

Станковић. Д. (2009). Укључивање наставника у развој школе. Преузето 29.7.2014. са http://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/0579-6431/2009/0579- 64310902315S.pdf

(1994) National Science Education Standards Преузето 26.8.2014. http://www.nap.edu/readingroom/books/nses/1.htm.

Gudjons, H. (1994): Pedagogija. Zagreb: Educa.

Клеменовић, Ј., (2009). Савремени предшколски програми. Нови Сад: Савез педагошких друштава Војводине и Вршац: ВШВ.

Хавелка, Н. (2000). Ученик и наставник у образовном процесу. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.

##submission.downloads##

Objavljeno

2023-03-05

Broj časopisa

Sekcija

Articles