ИНТЕРКУЛТУРАЛНЕ МАНИФЕСТАЦИЈЕ МУЗИКЕ ТОКОМ УЧЕЊА НОВОГРЧКОГ ЈЕЗИКА СТРАНИХ СТУДЕНАТА ВОЈНЕ АКАДЕМИЈЕ ГРЧКЕ

Autori

  • Панајотис Г. Асимопулос Војна aкадемија Грчке Атина Филозофски факултет Атина

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1914087A

Ključne reči:

музика, грчки језик, страни кадети, Војна академија Грчке

Apstrakt

Међузависност урођене језичке вештине која делује као првостепени носилац неометане комуникације и вишедимензионалних уметничких остварења, тесно испреплетених са спонтаним испољавањем искуствених доживљаја, али и емоционалних нијанси, има доминантан положај у савременој интеркултуралној педагогији. Овим радом покушавамо да покажемо како изабрани музички комади, с једне стране, стварају позитивно расположење, док, с друге стране, знатно олакшавају страним кадетима Војне академије Грчке схватање сложених граматичкосинтаксичких појава у грчком језику. Емпиријско истраживање користи резултате – закључке дидактичког процеса током четворогодишње наставе модерног грчког језика (2016–2019) као другог на Војној академији. Засновано је на узорку који се састоји од 128 кадета (88 мушкараца и 40 жена). Резултати анкетног упитника показују да у значајном проценту (69%) учесници сматрају систематску употребу музике изузетно интересантним приступом а 75% њих наводи да су стекли више самопоуздања и већу спремност за учење грчког језика.

Reference

Aјot 2005: S. Ayotte, The acquisition of verb forms through song, Michigan: Micigan State University.

Bankroft 1985: J. Bancroft, Music therapy and education, Journal of the Society for Accelerative Learning and Teaching, 10/1, Des Moines, IA, 3-16.

Brodki, Šor 1976: D. Brodkey, H. Shore, Student Personality and Success in an English language Programme, Language Learning, 26/1, Michigan, 153– 162.

Braun 19943: D. Brown, Principles of language learning and teaching, New Jersey: Prentice – Hall.

Eken 1996: D. Eken, Ideas for using songs in the English language classroom, English Teaching Forum, 34/1, Washington, 46–47.

Facione 2011: P. Facione, Critical thinking: What it is and why it counts, Millbrae: Measured Reasons and The California Academic Press.

Fišer 2001: A. Fisher, Critical thinking: An introduction, Cambridge: Cambridge University Press.

Gardner, Lambert 1972: R. C. Gardner, W. E. Lambert, Attitudes and Motivation in Second Language Learning, Rowley, MA: Newbury House Publishers.

Guglielmino 1986: L. M. Guglielmino, The Affective Edge: Using songs and mуsic in foreign language instruction, Adult literacy and basic education, 10/1, New York, 19–26.

Halpern1999: D. Halpern, Teaching for critical thinking: helping collage students develop the skills and dispositions of a critical thinker. New Directions for Teaching and Learning, 80: 69–74.

Hejde 1979: A. Heyde, The relationship between self-esteem and the oral production of a second language, Michigan: University of Michigan.

Hjuit 1998: W. Huitt, Critical thinking: An overview. Educational Psychology Interactive, Valdosta, GA: Valdosta State University.

Džoli 1975: Y. Jolly, The use of songs in teaching foreign language, Modern Language Journal, 59/1-2, New Jersey, 11–14.

Žarden 1997: R. Jourdain, Music, the brain, and ecstasy: how music captures our imagination, New York: W. Morrow.

Mašajek, Hašemi 2011: M. Mashayekh, M. Hashemi, The Impact/s of Music on Language Learners’ Performance, Procedia – Social and Behavioral Sciences, 30, Amsterdam, 2186-2190.

Mora 2000: C. Mora, Foreign language acquisition and melody singing, English Language teaching Journal, 54/2, Oxford, 146–152.

Piri 2018: S. Piri, The Role of Music in Second Language Learning, Studies in Literature and Language, Quebec, 17/1, 75–78.

Pogonovski 1987: L. Pogonowski, Developing skills in critical thinking and problem solving. Music Educators Journal, 73/6, California, 37–41.

Pogonovski 1989: L. Pogonowski, Critical thinking and music listening. Music Educators Journal, 76/1, California, 35–38.

Prist 1997: T. Priest, Fostering creative and critical thinking in a beginning instrumental music class, Illinois: University of Illinois.

Šаnk 1999: D. Schunk, The effect of singing paired with signing on receptive vocabulary skills of elementary ESL students, Journal of Music Therapy, Oxford, 36/2, 110–124.

Smоl 1987: A. Small, Music and critical thinking: what do we need to know?, Music Educators Journal, 74/1, California, 46–49.

Vudford 1996: P. Woodford, Developing critical thinkers, Music Educators Journal, 83/1, California, 27–32.

##submission.downloads##

Objavljeno

2023-01-28

Broj časopisa

Sekcija

Articles