ИСТРАЖИВАЊЕ О ПОВЕЗАНОСТИ ИНТЕРАКТИВНОГ УЧЕЊА И КВАЛИТЕТА ЗНАЊА У НАСТАВИ МАТЕМАТИКЕ
Ključne reči:
интерактивно учење, интерактивна настава, настава математике, ученик, школа, квалитет знањаApstrakt
Ово истраживање је спроведено на 161 ученику из Гимназије у Читлуку и Гимназије у Љубушком. Ученици су били подијељени у двије групе, експерименталну (Гимназија у Читлуку) и контролну (Гимназија у Љубушком). Ученици Гимназије у Читлуку радили су по интерактивним методама, а ученици Гимназије у Љубушком по традиционалној настави. Спроведена су два испитивања, иницијално и финално. Контролна група није напредовала између иницијалног и финалног тестирања, што показује и χ2 = 0,911. Експериментална група је знатно напредовала између та два мјерења, χ2 =31,603. Видљива је и значајна разлика у резултатима теста између експерименталне и контролне групе, што показује и χ2 = 30,78 .Значи да овај резултат није случајан, него је резултат интерактивног рада ученика Гимназије Читлук.
Reference
Arsić, М. (1996). Kako (ne) ocjenjivati učenike?. Kruševac.
Furlan, I. (1964). Upoznavanje, ispitivanje i ocjenjivanje učenika. Zagreb: Pedagoško-književni zbor.
Kundačina, М., Brkić, М. (2004). Pedagoška statistika. Užice.
Marjanović, M. (1996). Metodika nastave matematike, Prvi deo. Beograd: Učiteljski fakultet.
Milošević, М. (2008). Kako predavati matematiku. Istočno Sarajevo: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.
Mužić, V. (2004). Uvod u metodologiju istraživanja odgoja i obrazovanja. Eduka: Zagreb.
Poljak, V. (1984). Didaktika. Zagreb: Školska knjiga. Pranjić, M. (2005). Didaktika. Zagreb: Tehnička knjiga.
Suzić, N. (2005). Pedagogija za XXI vijek. Banja Luka: TT Centar.