AN ANALYSIS OF THE STATE OF INFORMATION LITERACY IN PRIMARY AND SECONDARY SCHOOLS IN THE MUNICIPALITY OF BRATUNAC

Authors

  • Igor Mitrović Педагошки факултет Бијељина
  • Elena Tešić Педагошки факултет Бијељина

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK2217031M

Keywords:

Informatics, IT literacy, primary school, secondary school, research

Abstract

The research that was carried out for the purposes of the work aimed to present an analysis of the state of information literacy in primary and secondary schools in the municipality of Bratunac. Today, it is of great importance that all people are computer literate, because computer science is a field that has taken an important place in all branches of society, and it is especially important in the field of education. A teacher in primary and secondary school must have a good knowledge of informatics, in order to help students master the teaching material and solve certain tasks. Students learn how to properly use a computer and solve tasks in certain areas with the help of teachers, based on which a survey was conducted that aimed to examine how computer literate students and teachers are. At the end of the paper, the results of the survey, that is, the conducted research, are presented.

References

Kniewald, I. (2002). Kako unaprediti nastavu informatike u osnovnoj školi. Edupoint.

Бркић, А. (2012). Ефекти наставе информатике у основној школи. Чачак: Факултет техничких наука.

Величковић, С. (2018). Информатичка писменост и оспособљеност наставника за е-учење и е-наставу у наставном процесу. Алексинац. Зејнилагић-Хајрић, М., Хавибеговић, Ж., Нуић, И., Галијашевић, С. (2011).

Информатичка писменост и употреба рачунара у настави: случај студената хемије и физике универзитета у Сарајеву. Чачак: Технологија, Информатика и Образовање за друштво учења и знања.

Илић, С. (2020). Употреба информационих технологија у настави – ставови и мишљења наставника и ученика (докторска дисертација). Нови Сад: Универзитет у Новом Саду. Природно математички факултет.

Јазбец, А (2019). Рачунална и информацијска писменост дјеце у основношколском образовању. Дипломски рад, Загреб: Учитељски факултет.

Кисељак, Г. (2019). Настава информатике у основним школама. Завршни рад, Загреб: Филозофски факултет.

Кузмановић, Р. Д. (2017). Емпиријска провера конструкта дигиталне писмености и анализа предиктора постигнућа. Докторска дисертација, Београд: Филозофски факултет.

Мандић, Д. и Ристић, М. (2016). Европски страндарди информатичких компетенција. Београд: Учитељски факултет.

Марић Ф., Трајковић С.(2016). Информатика уџбеник за други разред гимназије. Клетт, Београд.

Павловић, А. (2013). Значај и примјена рачунара у образовању ученика у основној школи (Истраживачки извјештај). Чачак: Факултет техничких наука.

Пластић М.(2020). Могућност самопроцјене информатичке писмености ученика 5. – 8. разреда основне школе. Дипломски рад. Пула.

Рамадан, Е. (2018). Улога методологије педагошких истраживања у циљу повећања информатичке писмености дјеце у основној школи. Дипломски рад, Пула: Факултет информатике.

Томичић, Л., Цвртила, М. и Паветић, Д. (2012). Важност информатичке писмености ученика економске школе. Загреб: Образовна група Зрински.

Шемпер, Н. (2015). Истраживање информатичке писмености дјеце нижих разреда основне школе. Дипломски рад, Загреб: Учитељски факултет.

Штрбац, М. (2012). Мултимедија у настави Техничког и информатичког образовања, (Истраживачки извјештај). Чачак: Факултет техничких наука.

Downloads

Published

2022-12-31

How to Cite

Mitrović, I., & Tešić, E. (2022). AN ANALYSIS OF THE STATE OF INFORMATION LITERACY IN PRIMARY AND SECONDARY SCHOOLS IN THE MUNICIPALITY OF BRATUNAC. Nova škola, 17(1), 31–50. https://doi.org/10.7251/NSK2217031M